Sisältöön

Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset Sokos-verkkokaupan asiointia koskeviin kysymyksiin.

Mitä uutta verkkokaupassa on työn alla?

Verkkokauppaa kehitetään jatkuvasti asiakaspalautteen ja -datan perusteella. Tavoitteenamme on, että verkkokauppa inspiroi, innostaa ja vastaa tarpeitasi. Tällä hetkellä työskentelemme esimerkiksi entistä paremman hakutoiminnon ja myymälänoudon parissa.

Mitä brändejä valikoimasta löytyy?

Sokoksen verkkokaupasta löydät lukuisia kiinnostavia kosmetiikan, muodin, kodin ja hyvinvoinnin merkkejä meiltä ja maailmalta. Tutustu valikoiman brändeihin.

Kuinka voin tutustua ajankohtaisiin kampanjoihin?

Kerromme tuoreimmat kuulumiset ja kampanjat Sokoksen sekä Sokos Emotionin Kampanjat-sivulla, sosiaalisen median kanavissa ja uutiskirjeessä. Tervetuloa kasvavaan joukkoomme! Katso ajankohtaiset kampanjat tai liity tilaajaksi.

Mitä maksutapoja verkkokaupassa on saatavana?

Verkkokaupan maksutapoja ovat verkkopankki (Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Osuuspankki, Aktia, Handelsbank, Ålandsbank ja Säästöpankki), MobilePay ja Walley-lasku. Maksukorteista käyvät Visa ja Mastercard. Lahjakortti tai S-Business-maksukortti eivät käy maksuvälineenä verkkokaupassa. Lue lisää maksutavoista.

Mitä toimitustapoja verkkokauppa tarjoaa?

Verkkokaupan toimitustapoja ovat nouto myymälästä, Postin tai PostNordin automaatit, noutopisteet ja kotiinkuljetus Manner-Suomen alueella. Lue lisää toimitustavoista.

Mitä tavarataloja Nouto myymälästä -toimitustapa koskee?

Tällä hetkellä myymälänouto on saatavilla Sokos Helsingin, Oulun, Vaasan ja Tampereen tavarataloissa. Voit noutaa verkkokaupan tilauksen noin 1–4 päivässä tavaratalon palvelupisteeltä, kassalta tai lokerikosta vastaanotettuasi saapumisilmoituksen.

Miksi en voi tilata myymälänoutoa haluamaani myymälään?

Kaikkia verkkokaupan tuotteita ei voi toistaiseksi toimittaa myymälöihin. Tuotteet tarkistetaan kassalla ja toimitustavaksi tarjotaan myymälänoutoa, mikäli tilauksen kaikki tuotteet soveltuvat siihen. Palvelua laajennetaan uusiin myymälöihin syksyn 2024 aikana. Myymälänoudon valikoima kattaa koko verkkokaupan valikoiman vuoden 2024 loppuun mennessä.

Mistä noudan tilaukseni myymälässä? Tarvitsenko mukaan henkilöllisyystodistuksen?

Tekstiviestillä tai sähköpostilla lähetetyssä saapumisilmoituksessa kerrotaan noutopisteen tarkka sijainti myymälässä. Jos noudat tuotteen lokerikosta, tarvitset vain saapumisilmoituksesta löytyvän QR-koodin tai lokerokoodin. Jos noudat tuotteen kassalta tai palvelupisteeltä, QR-koodi tai tilausnumero riittää. Näistä syistä sinun ei myöskään tarvitse noutaa tilausta henkilökohtaisesti.

Mitä teen, jos en pääse noutamaan tilaustani muistutusviestin jälkeen?

Mikäli et pääse noutamaan tilausta, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Voit myös jättää paketin noutamatta, jolloin lähetys ohjautuu takaisin verkkokauppaan ja se käsitellään palautuksena.

Mitä myymälänouto maksaa?

Nouto myymälästä -toimitustapa on maksuton.

Miksi myymälästä noutamallani tilauksella on myymälässä eri hinta kuin verkkokaupassa?

Verkkokaupan tuotteet myydään verkkohinnoin myös silloin, kun tuotteet noudetaan myymälästä. Esimerkiksi Bonukset tuplana -kampanja ja osa S-mobiilieduista ovat myymälöiden omia kampanjoita, jotka eivät koske verkkokauppaa. Kannattaa siis pitää silmällä verkkokaupan ja myymälöiden tarjouksia, jotta varmistat parhaat löydöt! Tutustu verkkokaupan kampanjoihin.

Miten voin palauttaa Nouto myymälästä -tilauksen tuotteita?

Kiinnitä paketin mukana tullut Postin palautusosoitetarra paketin päälle. Voit tämän jälkeen palauttaa lähetyksen haluamaasi Postin palvelupisteeseen. Lue lisää palautuksesta.

Näenkö verkkokaupassa tuotteiden myymäläsaatavuuden?

Voit tarkistaa tuotteen saatavuuden valitsemalla tuotesivulta kohdassa “Myymäläsaatavuus”. Listalta näet kaikki ne myymälät, joissa tuotetta on saatavana, muutama kappale jäljellä tai joiden valikoimasta tuote on loppunut. Huomaathan, että myymäläsaatavuudet päivittyvät pienellä viiveellä. Voit tarkistaa ajantasaisen saatavuuden myymälästä.

Mistä löydän myymälöiden aukioloajat?

Voit tarkistaa myymälöiden tiedot ja aukioloajat täältä.

Mitä tarkoittaa tuotesivulla “Suoratoimitustuote”?

Suoratoimitustuotteet toimitetaan tavarantoimittajan omalta varastolta valitun toimitustavan mukaisesti. Suoratoimitustuotteiden mahdollisen normaalia pidemmän toimitusajan näet tuotesivulla. Tilaamalla suoratoimitustuotteen hyväksyt henkilötietojesi jakamisen kolmannelle osapuolelle, jotta tuote voidaan toimittaa. Voit tarkistaa tuotesivun tiedoista, mikäli kyseessä on suoratoimitustuote.

Kuinka kirjaudun verkkokauppaan? Saanko ostoista Bonusta?

Verkkokauppaan kirjaudutaan S-käyttäjätilillä. Liittämällä S-Etukorttisi tiedot tilin “Omat tiedot – Etukortit ja jäsenyydet” -osioon, saat ostoista Bonuksen ja muita asiakasomistajan etuja. Luo uusi S-käyttäjätili osoitteessa S-käyttäjätili.fi. Lisäämällä S-käyttäjätilisi yhteystietoihin vahvistetun puhelinnumeron, voit jatkossa kirjautua verkkokauppaan entistä nopeammin tekstiviestivahvistuksella ja parantaa tilisi tietoturvaa. Voit vaihtoehtoisesti tunnistautua tilille myös verkkopankkitunnuksilla. Vinkki! Kun olet kirjautunut verkkokauppaan S-käyttäjätilillä, johon on liitetty S-Etukortin tiedot, saat S-Pankin verkkopankkimaksulla Bonuksen lisäksi 0,5 % maksutapaetua ostoksistasi (ei koske MobilePayn ja S-Pankin S-Etukortti Visa Debit tai Credit -kortin kautta tehtyjä maksuja).

Näkyykö vanha ostohistoriani verkkokaupassa?

Ei tällä hetkellä. Tulevaisuudessa tulet kuitenkin löytämään ostohistoriasi verkkokaupasta.

Voinko seurata tilaustani?

Voit seurata pakettisi matkaa "Tilauksesi verkkokaupasta on matkalla" -sähköpostista löytyvällä seurantatunnuksella. Huomaathan, että seurantatietojen päivittyminen voi kestää 24–48 tuntia. Toimitusaika on normaalisti 2–7 arkipäivää.

Voinko muokata tilaustani jälkikäteen?

Tilausta ei voi muokata jälkikäteen eikä sen sisältämiä tuotteita voi vaihtaa esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon. Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä tuotteilla on ilmainen 30 päivän palautusoikeus. Lue lisää palautuksesta.

Miten etukoodia käytetään?

Jos sinulla on etukoodi, voit lisätä sen ostoskorissa kohdassa ”Käytä etukoodi”. Huomaathan, että voit käyttää vain yhden etukoodin tilausta kohden. Osa eduista on voimassa vain myymälässä (ei verkkokaupassa). Tällaisia ovat esimerkiksi myymäläkohtaiset S-mobiiliedut.

Kuinka voin antaa palautetta?

Rakennetaan yhdessä parempaa verkkokauppaa! Anna meille palautetta verkkokaupassa asioinnista. Luemme jokaisen meille lähetetyn palautteen. Huomaathan, ettei palautteisiin vastata.

Mistä saan apua, jos minulla on kysymyksiä?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppaan liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme tavoitat kätevästi myös chatin kautta (ma–pe 8–22, la 10–18) sekä puhelinnumerosta +358 9 4245 8664 (ma–pe 9–19, la 10–18). Sokos-tavarataloihin tai Sokos Emotion-myymälöihin liittyvissä asioissa otathan yhteyttä suoraan myymälään. Myymälän tavoitat puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella. Lähetä viesti Sokos-tavarataloon Lähetä viesti Emotion-myymäläänKatso myymälöiden yhteystiedot