Sisältöön

Toimitustavat

Sokos-verkkokaupan toimitustavat tarjoavat joustavuutta ja valinnanvaraa tilausten vastaanottamiseen. Tutustu täältä toimitustapoihin ja hinnastoon.

Yleistä toimitustavoista

Sokos-verkkokaupan tilaukset toimitetaan valittuihin Sokos-tavarataloihin, Postin ja PostNordin automaatteihin tai noutopisteisiin sekä kotiinkuljetuksena Manner-Suomen alueelle. Voit valita verkkokaupan kassalla tilaukselle sopivimman toimitustavan. Toimitusaika on normaalisti 2–7 arkipäivää. Tilauksen arvioitu toimitusaika ilmoitetaan kassalla ennen maksamista.

Joskus tilaamasi tuotteet voivat saapua useammassa lähetyksessä. Asiakkaana maksat kuitenkin aina vain yhdestä toimituksesta. Samalla saat tilaamasi tuotteet nopeammin ja ympäristöä säästäen, kun tuotteet eivät siirry useita kertoja ennen varsinaista toimitusta.

Suoratoimitustuotteet toimitetaan tavarantoimittajan omalta varastolta valitun toimitustavan mukaisesti. Tilaamalla suoratoimitustuotteen hyväksyt henkilötietojesi jakamisen kolmannelle osapuolelle, jotta tuote voidaan toimittaa perille. Voit tarkistaa tuotesivun tiedoista, mikäli kyseessä on suoratoimitustuote tai muu tuote.

Hinnasto

Tarjoamme aina ilmaisen toimituksen yli 50 euron ostoksille Postin tai PostNordin automaattiin tai noutopisteeseen.

  • Nouto myymälästä 0 €

Verkkokaupan toimitusaika myymälään on 1–4 arkipäivää riippuen valitusta tavaratalosta. Myös juhlapyhät ja myymälöiden omat aukioloajat voivat vaikuttaa toimitus- ja noutoaikoihin. Tällä hetkellä myymälänouto on saatavilla Sokos Helsingin, Tampereen, Oulun ja Vaasan tavarataloissa.

Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä ja sähköpostilla, minkä jälkeen tilaus voidaan noutaa veloituksetta myymälän palvelupisteeltä, kassalta tai lokerikosta. Saapumisilmoituksessa kerrotaan noutopisteen tarkka sijainti myymälässä.

Tilausta säilytetään noutopaikassa 7 päivää siitä hetkestä, kun tilauksen saapumisilmoitus on toimitettu. Jos noudat tuotteen lokerikosta, tarvitset vain saapumisilmoituksesta löytyvän QR-koodin tai lokerokoodin. Jos noudat tuotteen kassalta tai palvelupisteeltä, QR-koodi tai tilausnumero riittää.

Nouto myymälästä -toimitustapa ei ole mahdollinen kaikille tuotteille. Verkkokaupan kassalla tilauksen tuotteet tarkistetaan ja toimitustavaksi tarjotaan myymälänoutoa, mikäli tuotteet soveltuvat siihen. Lue lisää myymälänoudosta.

  • Postin noutopiste tai automaatti 4,95 €

Voit tilata toimituksen sinua lähimpään Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin, ja seurata paketin kulkua ”Lähetyksesi on matkalla” -sähköpostin seurantatunnuksella, Postin verkkosivuilla tai OmaPosti-mobiilisovelluksella. Mikäli pakettiautomaatti on täynnä, Posti ohjaa paketin seuraavaan vapaaseen noutopisteeseen. Pakettia noutaessa ota mukaan saamasi PIN-koodi tai lähetystunnus ja henkilöllisyystodistus.

  • PostNordin noutopiste tai automaatti 4,95 €

Voit tilata toimituksen PostNordin palvelupisteeseen tai automaattiin, ja seurata paketin kulkua ”Lähetyksesi on matkalla” -sähköpostin seurantatunnuksella, PostNordin verkkosivuilla tai PostNord-mobiilisovelluksella. Saat saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä, sähköpostitse tai mobiilisovelluksella. Pakettia noutaessa ota mukaan saamasi PIN-koodi tai henkilöllisyystodistus, sekä valtakirja, mikäli paketin noutaa toinen henkilö.

  • Postin kotiinkuljetus valittuna ajankohtana 9,90 €

Voit tilata ostoksesi kotiovelle valitsemalla sopivan toimitusajan Postilta saamasi linkin kautta, ja seurata paketin kulkua ”Lähetyksesi on matkalla” -sähköpostin seurantatunnuksella, Postin verkkosivuilla tai OmaPosti-mobiilisovelluksella.

  • Postin Suuri-lisäpalvelu alkaen 7,95 €

Mikäli tilauksesi toimitus painaa alle 25 kg, mutta ei mahdu postipaketin vakiomittoihin (100 x 60 x 60 cm), Posti toimittaa paketin Suuri-lisäpalvelulla joko kotiinkuljetuksena tai noutopisteeseen. Voit seurata paketin kulkua ”Lähetyksesi on matkalla” -sähköpostin seurantatunnuksella, Postin verkkosivuilla tai OmaPosti-mobiilisovelluksella.

  • Postin kotiinkuljetus 49,90 €

Yli 25 kg tilaukset toimitetaan poikkeuksetta Postin kotiinkuljetuksena. 35–85 kg tilaukset tuodaan kotiovelle tai sisälle asti, mikäli Postin kuljetusajoneuvossa on kaksi kuljettajaa mukana. Muulloin lähetykset toimitetaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen kuten kerrostalon alaovelle. Voit myös kantaa lähetyksen sisälle yhdessä Postin kuljettajan kanssa. Yli 85 kg tilaukset puretaan ainoastaan Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen.

Toimitusaika valitaan Postin lähettämästä digitaalisesta kalenterista. Posti tarjoaa aikoja alueellesi 7 päivän ja 4 tunnin tarkkuudella klo 9–21. Lähetyksen sisään kantaminen riippuu yksittäisen pakkauksen painosta ja kuljettajien määrästä.

Voit seurata paketin kulkua ”Lähetyksesi on matkalla” -sähköpostin seurantatunnuksella, Postin verkkosivuilla tai OmaPosti-mobiilisovelluksella.

Toimitusvirhe tai viallinen tuote

Jos lähetyksestäsi puuttuu tuote tai se on vioittunut toimituksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Lähetämme tilaukseltasi puuttuneen tai vahingoittuneen tuotteen, mikäli mahdollista. Jos tuote on loppunut varastolta, hyvitämme tuotteen takaisin tilauksesi maksutavan mukaan. Tilaajalahjoja ei toimiteta tai hyvitetä jälkikäteen.

Tilausmuutokset ja peruuttaminen

Tilaukseen ei voida tehdä muutoksia sen jälkeen, kun se on maksettu. Maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi eteenpäin käsiteltäväksi. Toimitusprosessin nopeuden takia tilausta ei pystytä muuttamaan jälkikäteen. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi, voit tehdä sen 30 päivän ajan paketin vastaanottamisesta. Lue lisää palautuksesta.