Sisältöön

Verkkokaupan sopimusehdot

Sokos-verkkokaupan sopimusehdot sisältävät tärkeää tietoa asiakkaan ja verkkokaupan välisistä oikeuksista ja velvollisuuksista. Tutustu sopimusehtoihin ja nauti entistä sujuvammasta ostokokemuksesta!

1. Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Sokoksen verkkokauppaa ja käytössä olevia toiminnallisuuksia verkkokaupassa.

Sokos-verkkokaupan käyttö edellyttää näiden sopimusehtojen noudattamista. Tilatessasi tuotteita tai palveluja Sokos-verkkokaupasta, myyjänä toimii S-Verkkokauppa Oy (Y-tunnus 3140048-8) ja sopimussuhde tehdään S-Verkkokauppa Oy:n kanssa. S-Verkkokauppa Oy:n käyntiosoite on Fleminginkatu 34, 00088 S-Ryhmä.

Sokos-verkkokaupassa henkilötietojasi käsitellään tietosuojalainsäädännön ja S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti. Lue lisää tietosuojalainsäädännöstä ja S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteesta.

Käytämme verkkokaupassa evästeitä, lue lisää verkkokaupassa käytettävistä evästeistä.

S-Verkkokauppa voi muuttaa sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot Sokos-verkkokaupassa.

2. Tilaaminen

Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta.

Tilauksen toimitusta varten pyydämme antamaan kaikki tilauksessa tarvittavat tiedot. Tilauksen hinta määräytyy tilaushetken hintojen mukaan.

Verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu. Jos tuote loppuu ennen kuin tilaus on maksettu, tuote poistuu ostoskorista. Verkkokauppa ei voi taata, että kaikkia sivuilla näkyviä tuotteita on saatavana.

Saat tilauksestasi tilausvahvistuksen, joka toimitetaan antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus toimii takuukuittina tuotteille, joilla on valmistajan myöntämä takuu. Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistuksesta voit myös tarkistaa tilauksesi tiedot. Kun tilaus on maksettu, siirtyy se käsiteltäväksi eikä tilausta voi enää muuttaa.

Ostamalla Sokos-verkkokaupasta hyväksyt, että sinulle saa lähettää sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.

3. Etukoodit

Sokos-verkkokauppa saattaa tarjota kertakäyttöisiä etukoodeja. Etukoodeja ei voi yhdistää muihin tarjouksiin tai alennuksiin. Yhtä tilausta kohden voi käyttää yhden etukoodin kerrallaan. Etukoodien rajoitteet voivat liittyä esimerkiksi voimassaoloaikaan, tiettyyn tuotealueeseen tai tiettyihin tuotteisiin. Etukoodin lunastaminen on mahdollista vain ennen tilauksen lähettämistä. Etukoodia ei hyvitetä jälkikäteen.

4. Tuotteiden saatavuus

Tuote saattaa loppua varastosta nopeasti, mikä näkyy viiveellä verkkokaupan tuotesaldoissa sekä ostoskorissa. Mikäli jokin tilaamasi tuote ei ole enää saatavilla, Sokos-verkkokauppa on sinuun yhteydessä sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tarvittaessa tilauksen maksutavan mukaan.

5. Oikeus evätä tilaus

Tuote saattaa loppua varastosta nopeasti, mikä näkyy viiveellä verkkokaupan tuotesaldoissa sekä ostoskorissa. Mikäli jokin tilaamasi tuote ei ole enää saatavilla, Sokos-verkkokauppa on sinuun yhteydessä sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tilauksen maksutavan mukaan.

Sokos-verkkokaupalla on oikeus perua tilaus tai olla hyväksymättä tilausta, mikäli tilauksen kohdalla epäillään jälleenmyyntiä tai maksupetosta.

6. Selvät hintavirheet

Sokos-verkkokaupalla on oikeus perua tilaus, jos tilatun tuotteen hinnassa on selvä ja olennainen hintavirhe. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan hinnoitteluvirhettä, jossa tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

7. Toimittaminen

Voit valita itsellesi sopivimman toimitustavan antamasi toimitusosoitteen mukaisesti. Huomioithan kuitenkin, että 25 kg tai sitä painavammat tuotteet on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksena. Sokos-verkkokaupan toimituksista vastaavat Posti Oyj ja PostNord Oy.

Tilaukset kerätään kokonaan tai osissa Sipoon logistiikkakeskuksesta tai Sokos Helsingin tai Sokos Porin tavarataloista. Toimitamme verkkokaupan tilaukset ainoastaan Suomeen. Emme lähetä tilauksia Ahvenanmaalle tai ulkomaille.

Suoratoimitettavat tuotteet toimitetaan asiakkaalle tavarantoimittajan omalta varastolta. Suoratoimitettavaa tuotetta tilatessa hyväksyt henkilötietojesi jakamisen kolmannelle osapuolelle, jotta tilaus voidaan toimittaa perille.

7.1. Toimitustavat

Sokos-verkkokaupan toimitustapoja ovat Nouto myymälästä, Postin Postipaketti, Kotipaketti, Rahti Illaksi 21 ja PostNordin MyPack Collect.

7.1.1. Myymälänouto

Tilaus toimitetaan ja noudetaan valitsemasi S-Ryhmän myymälän automaatista, kassalta tai noutopisteeseeltä. Huomioithan, että toimitukset tulee noutaa viimeistään 7 vuorokauden kuluessa saapumisilmoituksesta. Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan Sokos-verkkokaupalle.

7.1.2. Postin Postipaketti automaattiin tai noutopisteeseen

Tilaus toimitetaan valitsemaasi S-Ryhmän myymälän automaattiin, kassalle tai noutopisteeseen, mistä paketti on noudettavissa erillisen saapumisilmoituksen jälkeen. Huomioithan, että toimitukset tulee noutaa viimeistään 7 vuorokauden kuluessa ilmoituksen saapumisesta. Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan Sokos-verkkokaupalle. Mikäli valitsemasi automaatti on täynnä, Postilla on oikeus ohjata paketti seuraavaan lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa. Katso Postin palvelupisteet ja aukioloajat.

Postin lisämaksullinen palvelunumero henkilöasiakkaille on suomeksi 0600 94320 tai ruotsiksi 0600 94325. Puhelulla on kiinteä kertahinta 1,84 € / vastattu puhelu + pvm/mpm.

7.1.3. Postin kotiinkuljetus

Postin kotiinkuljetus toimittaa tilauksen antamaasi toimitusosoitteeseen. Jos valitset toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, sinun tulee ilmoittaa tilauksen tiedoissa puhelinnumero, johon Posti ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Voit valita toimitusajan myös OmaPosti-mobiilisovelluksella.

7.1.4. PostNordin toimitus automaattiin tai noutopisteeseen

PostNord toimittaa tilauksen valitsemaasi automaattiin tai noutopisteeseen, josta paketti on noudettavissa, kun saapumisilmoitus on lähetty. Huomioithan, että toimitukset tulee noutaa viimeistään 7 vuorokauden kuluessa ilmoituksen saapumisesta. Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan Sokos-verkkokaupalle. Katso PostNordin noutopisteet ja aukioloajat.

PostNordin lisämaksullinen palvelunumero henkilöasiakkaille on suomeksi 0600 96616. Puhelun hinta on 0,98 €/min + jonotusaika: pvm/mpm.

7.1.5. Postin Rahti Illaksi 21 -kotiinkuljetus

Yli 25 kg tilaukset toimitetaan vain kotiinkuljetuksena. Lähetyksen sisään kantaminen riippuu yksittäisen pakkauksen painosta ja kuljettajien määrästä. Voit sopia kotiinkuljetuksen toimitusajankohdan Postin lähettämästä digitaalisesta kalenterista, josta löydät aikoja seuraavalle 7 päivälle aina neljän tunnin tarkkuudella klo 9–21 välillä. Samalla näet onko alueellesi saatavissa yksi vai kaksi kantajaa. Mikäli pakkaus on yli 85 kg, lähetykset puretaan poikkeuksetta Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen.

7.2 Toimitusaika

Verkkokaupan tilausten toimitusaika riippuu valitsemastasi toimitustavasta. Toimitusaika on normaalisti 1–4 arkipäivää, mutta voi vaihdella tuotekohtaisesti. Osalla suoratoimitettavista tuotteista voi olla pidempi toimitusaika. Voit tarkistaa toimitustavan tuotesivun tiedoista. Myös kampanjoiden tai juhlapyhien aikana toimitusajassa voi olla viiveitä. Kuluttajasuojalain mukaan tilaajalla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomasti.

7.3 Toimituskulut

Tilauksen toimituskulut ilmoitetaan verkkokaupan ostoskorissa ja maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Huomioithan, että toimituskulut voivat muuttua kampanjakohtaisesti.

  • Nouto myymälästä veloituksetta

  • Yli 50 euron ostos veloituksetta

  • Nouto automaatista tai noutopisteestä alkaen 4,95 €

  • Kotiinkuljetus alkaen 9,90 €

  • Yli 25 kg painavien tuotteiden kotiinkuljetus 49,90 €

8. Bonus ja maksutapaetu

Asiakkaalle, jolla on S-Etukortti, voidaan maksaa tuotteista ja toimituskuluista Bonusta (1–5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista). Ostoksista voidaan maksaa lisäksi maksutapaetua 0,5 %, kun asiakas maksaa verkkokauppaostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla.

Asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja liittää asiakasomistajatiedot osaksi verkkokaupan asiakastietoja, jotta hän voi saada Bonuksen ja muita maksutapaetuja. Asiakasomistajan tunnistamispalvelussa asiakas hyväksyy Bonuksen ja maksutapaedun maksamista edellyttävien tietojen välittämisen verkkokauppaan.

Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä. Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostokertymään.

Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä asiakasomistajahintojen hyödyntäminen edellyttävät, että verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatiedot ja tilaaminen tehdään kirjautuneena. Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.

9. Maksaminen

Tilauksen voi maksaa suomalaisissa verkkopankeissa, yleisimmillä maksukorteilla sekä Walleyn laskulla tai tililuotolla. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18-vuoden ikää. Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Suomessa myönnetyt Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit. Verkkokaupassa voi maksaa myös MobilePay-sovelluksella. Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä on Sokos-verkkokauppa.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Netsille. Mitään korttitietoja ei tallenneta verkkopalvelun omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksettaessa asiakas ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä.

Tarjoamme yhteistyössä Walley-tavaramerkin rekisteröidyn haltijan Norion Bank AB:n kanssa mahdollisuuden maksaa tilauksen laskulla tai tililuotolla. Lasku tai osamaksu on mahdollinen korkeintaan 5000 € ostoissa ja edellyttää vahvaa tunnistautumista. Voit maksaa laskun koko summan kerralla tai jakaa pienempiin maksueriin.

Walley-laskua varten sinun tulee valita verkkokaupan kassalla maksutavaksi ”Walley” ja allekirjoittaa luottosopimus Walley-tavaramerkin rekisteröidyn haltijan Norion Bank AB:n kanssa. Luotonmyöntäjä tekee luottotietojen tarkistuksen tilauksen teon yhteydessä ennen kuin oikeus laskulla maksamiseen myönnetään. Laskulla maksavan asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt ja vakituisesti Suomessa asuva.

Laskun voi maksaa joko kertasuorituksena tai tililuottona. Tililuotto edellyttää laskussa ilmoitetun vähimmäissumman maksamista ja allekirjoitetun tililuottosopimuksen lähettämistä Walleylle. Lomake ja luottosopimuksen ehdot löytyvät Walleyn itsepalveluportaalista my.walley.fi sekä Walley-mobiilisovelluksesta, joka on ladattavissa Applen AppStoresta ja Google Playsta.

Laskulla maksettaessa voi valita 24 kuukauden osamaksun. Korko on 1 % kuukaudessa, mikä vastaa 12 % nimellistä vuosikorkoa. Yli 60 päivän maksuaikakampanjoissa lasku tulee jokaisesta ostosta erikseen. Kaikille laskuille lisätään laskutuslisä 2,95 €. Laskut erääntyvät aina kuukauden viimeisenä päivänä.

Tililuotolla maksettaessa veloitetaan tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa. Tilinhoitomaksu saattaa muuttua kampanjoittain. Yli 60 päivän maksuaikakampanjoiden aikaan tehtyjen ostosten osamaksut yhdistyvä omalle tilille, josta veloitetaan erillinen 2,95 € kuukausittainen tilinhoitomaksu. Myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 € muistutusmaksu sekä 1 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Tutustu vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Tutustu yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot

10. Palauttaminen

Asioidessasi Sokos-verkkokaupassa, sinulla on lain mukaan oikeus peruuttaa käyttötavaratuotteiden kauppa ilman mitään erityistä syytä. Etäkaupassa kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita. 14 vuorokauden peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Sokoksen verkkokaupan palautusaika on 30 päivää.

Palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti seuraavia tuotteita.

  • Tuotepakkauksistaan avatut hygienia- ja intiimituotteet kuten kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, vuodevaatteet kuten tyynyt, peitteet, patjat sekä niiden suojat, lakanat ja tyynyliinat, nappikuulokkeet sekä hands-free-laitteet

  • Pelit, elokuvat, ohjelmistot, kosmetiikka tai muut sinetöidyt tuotteet, joiden tuotepakkaus tai sinetti on avattu

  • Digitaaliset tuotteet kuten e-kirjat ja äänikirjat

Noudata palautusohjeita palauttaessasi tuotteita. Käsittele palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka. Virheellinen tai viallinen tuote tulee palauttaa myös palautusohjeiden mukaisesti.

Maksu palautetaan ensisijaisesti samalla maksutavalla, jolla alkuperäinen tilaus tehtiin. Kuluttajansuojalain mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin tai kunnes voit osoittaa esimerkiksi palautuskuitilla, että olet lähettänyt tavaran.

Sokos-verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimituksista johtuvien palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen maksutonta kuljetusyrityksen noutopisteen kautta. Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia.

Mikäli tuote on toimitettu suurikokoisten tuotteiden kotiinkuljetuksella, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Pidätämme oikeuden veloittaa palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Voit palauttaa yllä olevia ohjeita noudattaen avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen sinulle. Tämän jälkeen voit tehdä uuden tilauksen. Lue lisää palautuksesta.

11. Takuu ja virhevastuu

Mikäli Sokos-verkkokaupasta ostetussa tuotteessa ilmenee vika, pyrimme valmistajan ehtojen mukaisesti joko vaihtamaan tuotteen uuteen tai korjaamaan virheen. Tarkista heti toimitettujen tuotteiden kunto ja palauta virheellinen tuote alkuperäisessä pakkauksessaan ja varusteineen palautusohjeiden mukaisesti. Kirjoita palautusilmoitukseen kuvaus tuotteen viasta. Verkkokauppaostoissa tilausvahvistus toimii takuukuittina. Jos epäröit, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

12. Reklamaatiot

Pyydämme tekemään tilauksiin liittyvät reklamaatiot mahdollisimman pian asiakaspalveluun. Asiakkaaseen sovelletaan kuluttajansuojalan 5. luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

13. Tekijänoikeudet ja muut aineettomat oikeudet

Verkkopalveluiden koko sisältö mukaan lukien kuvat, logot, tuotetiedot ja muut tekstit, videot, taulukot, tavaramerkit ja tuotemerkit ovat S-ryhmän ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omistamilla tekijänoikeuksilla ja muilla aineettomilla oikeuksilla suojattua omaisuutta. Sisällön kaikki immateriaalioikeudet kuuluvat S-ryhmälle ja/tai sen yhteistyökumppaneille.

14. Erimielisyydet

Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi osoitteessa kuluttajariita.fi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn suosittelemme, että olet yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan osoitteessa kuluttajaneuvonta.fi.

Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, mikäli kuluttaja ei ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta osoitteessa ec.europa.eu/odr. ODR-foorumissa asiointiin tarvitaan Sokos-verkkokaupan sähköpostiosoite, joka on asiakaspalvelu.sokos@sok.fi.

Kuluttajalla on oikeus myös nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Asiakaspalvelu

Onko sinulla kysyttävää tai tarvitsetko vastauksen heti? Autamme mielellämme! Etsi vastaus nopeasti ja helposti Usein kysytyt kysymykset -sivulta.

Asiakaspalvelumme auttaa verkkokauppaan liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme tavoitat kätevästi chatin kautta (ma–pe 8–22, la 10–18) tai vaihtoehtoisesti puhelinnumerosta +358 9 4245 8664 (ma–pe 9–19, la 10–18). Puhelun hinta on operaattorisi hinnaston mukainen paikallisverkkomaksu (pvm) tai matkapuhelinmaksu (mpm). Ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Sopimusehdot tarkastettu 12.11.2024